Wednesday 6 September 2017

Jumaat Depan

Bila aku katakan Ya,

Terus aku rasa cuak,gelabah, takut dan segala macam perasaan yang berkaitan. Bahkan masa akuakad nikah pun aku tak rasa macam ni. Penerbit telah bersetuju untuk menerbitkan karya sulung aku. Itu bermaksud, karya aku akan dinilai di kaca mata umum, di kata mata semua orang yang mahu membacanya. Budak sekolah rendah hingga ke pak menteri (kalau diorang jenis nak baca buku alternatif la)

Jika di wattpad aku boleh menulis dan just get along with it, having your work in bookstores sudah pasti meninggalkan satu kegelisahan yang merenyam. Adakah orang akan suka karya aku? Bagaimana penerimaan mereka? Adakah menepati citarasa pembaca? Adakah ia akan meninggalkan kesan positif seperti yang aku harapkan? dan yang akhir, laku ke tak?

The pressure is now on.

No comments:

Post a Comment